FID "Unique constraint error" bij Kadastrale Percelen

Hallo!

Ik probeer al een tijdje in Qgis de kadastrale kaart (PDOK DKK dataset) in aan het laden in Qgis om vervolgens deze lokaal op te slaan. Hier heb ik eigenlijk alleen maar de ‘kadastrale grootte’ nodig.

Maar als ik DKK_perceel.gfs in laad in Qgis en vervolgens de laag probeer te Exporten als Geopackage (met alleen de kadastergrootte aangevinkt) krijg ik de volgende foutmelding:

Het lukt me niet om dit te fixen en heb online wel de foutmelding terug kunnen vinden maar niet echt een oplossing. Weet iemand hoe ik de foutmelding kan oplossen?

Alvast dank!

Welke dataset bedoel je precies? Hoe heb je die (gedownload en) geopend in QGIS? Heb je daarna nog iets bewerkt voordat je ging exporteren?

De set waar ik het over heb is: PDOK download viewer

Heb het volledige bestand gedownload, uitgepakt en ingeladen.
Ik heb verder niets aangepast in Qgis. Alleen ingeladen, en vervolgens export, save as geopackage.

Wat ik wel heb gedaan is het GFS bestand aanpassen om vlakken te krijgen ipv punten. Maar kan me niet voorstellen dat het hierin zit. (Gml-bestand kadastraal pand vanuit pdok naar QGIS laden)

Geen idee wat er in QGIS misgaat maar met ogr2ogr kan ik er gewoon een gpkg van maken:

ogr2ogr -f ‘GPKG’ test.gpkg dkk_perceel.gml

En die werkt prima in QGIS.