Aanduiding 10k op BGT

Goedemiddag,

In de PDOK viewer zie ik de aanduiding “10k” staan in een stukje bebouwing. Ik heb geprobeerd te achterhalen wat dit is, maar ik kom er niet uit. In de legenda kan ik het niet terugvinden met mijn beperkte kennis van zaken.

Weet iemand wat dit betekent? Bij deze ook een screenshot van de bedoelde situatie.

Wilde gok, transformatorhuisje?

Misschien moet je er coordinaten bij posten? Of zelf even kijken op de luchtfoto ofzo?

1 like

Het lijkt inderdaad de opmaak van een huisnummer te hebben, dus ik zou ook gokken dat het huisnummer 10k van een transformatorhuisje is…

1 like

Okay bedankt. Transformatorhuisje klinkt logisch.

Luchtfotos heb ik niet, want het betreft een nieuwbouwwijk en staat nog nergens afgebeeld.
De coordinaten heb ik niet kunnen vinden in de PDOK viewer, excuses. Ik ben er niet erg ervaren mee.

Nogmaals dank voor de antwoorden. Ik durf nu wel aan te nemen dat het een transformatorhuisje is.

Je kunt natuurlijk altijd even in de BAG kijken wat het adres is :slight_smile:

Het zou heel goed huisnummer 10 toevoeging K kunnen zijn.

Zie hier een ander adres waar ook 10K op de BGT achtergrond kaart staat.

https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/#?geometry.x=251591.80528125&geometry.y=469705.06715625&zoomlevel=7

Het betreft hier een woning met op het perceel de 10K. Het huisnummer zelf betreft 9.

10k

1 like

Transformatorhuisjes hebben toch geen huisnummer?

Het kan een afkorting zijn van 10kV maar dat lijkt me ook stug dat dit op de BGT wordt getoond.

ALs ze groter zijn dan een kast, als je als mens er in kunt staan, vaak wel. Check bijvoorbeeld Westerlanderweg 31 Westerland maar eens…

Ik denk ook niet dat het 10kv (kilovolt) is, maar een huisnummer. Het zou ook best kunnen dat het een foutje is van de gemeente, en dat het een tuinschuurtje is dat helemaal geen pand met vbo had moeten zijn.

@karnyvekz Welke straatnaam en woonplaats horen daarbij? dan gaan we even op onderzoek uit (leuk speurwerk :wink: )

@sbjager

:smiley:

It Hoarnsket 9 in Leeuwarden
https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/#?searchQuery=hoarnsket&resultOffset=0&objectId=0080200011106308&geometry.x=182275.945&geometry.y=576164.34&zoomlevel=6&detailsObjectId=0080010011106869

De RD-coördinaten van je muispositie staan continu onder in beeld bij de PDOK-viewer.

Het is een adres aan die weg noordelijker. De huizen NO zijn nummers 2, 4, 6, 8, 10

image

Ik zie dat alles daar nog gebouwd moet worden, of midden in de bouwfase zit. Het kan dus een trafohuisje worden, hoewel dat wel vreemd is zo in een toekomstige achtertuin, maar ik vermoed eerder dat het een foutje is van de gemeente.

Raymond heeft gelijk: het adres van die VBO is Stâlpaad 10k. Als zodanig kun je 'm ook vinden mbv de locatieserver. Beetje aparte situatie…

Edit: Ik denk toch dat het een trafo-huisje gaat worden. Als je kijkt naar de configuratie van panden en schuurtjes, dan valt dat nummer 10K er net tussenin. Misschien dat het getekende pand verkeerd staat. Afwachten tot de volgende ronde luchtfoto’s denk ik :wink:

De woningen staan er al.

Ik heb nog even gekeken op m’n eigen foto’s die ik gister op locatie snel gemaakt heb. Toen niet zo opgelet, het viel me vandaag pas op op de kaarten.

Er staat gewoon een hokje, maar het betreft geen berging. Het is een extra hokje op die plek zoals de tekening het ook laat zien eigenlijk.

Trafo huisje lijkt nog steeds het meest aannemelijk denk ik dan.

In de gemeente Leeuwarden bevindingen zich 384 verblijfsobjecten met de huisletter ‘k’, waarvan het gebruiksdoel ‘overige gebruiksfunctie’ is. Oppervlakte van het verblijfsobject is voor 9 van de 10 kleiner dan 20m2. Zoeken we er eentje op, dan kom je steeds op een transformatorhuisje uit. Blijkbaar is dat dus een werkafspraak in de gemeente Leeuwarden!

Nota bene: 344 van deze verblijfsobjecten hebben een postcode meegekregen. Waarschijnlijk is dit ooit uitgegeven door de PostNL en overgenomen door de gemeente. Inmiddels heeft PostNL de meeste postcodes van transformatorhuisjes weer ingetrokken, maar zijn deze achtergebleven in de BAG. Dit lijkt in strijd met het Convenant inzake postcodes artikel 2.3.

De Staat en de gemeenten zullen geen andere postcodes dan de door PostNL toegekende postcodes in de BAG opnemen. Zij zullen zelf geen postcodes aan adressen toekennen.

Wie gaat deze terugmelden bij de gemeente? :thinking:

@emacgillavry bedankt voor deze informatie. Dan zijn we er wel uit denk ik. Leuk dat er op deze manier is gereageerd en bijgedragen aan het zoeken van een antwoord op mijn vraag. Een vraag van een nieuwkomer.

Ik ben ook nog weer even terug gegaan naar de locatie en heb een foto genomen. Je toelichting geeft mij in elk geval meer duidelijkheid dan de foto. Maar ter illustrate wil ik hem toch even delen.

2 likes

Wij zullen vanuit het Kadaster als beheerder van de LV BAG contact opnemen met de gemeente Leeuwarden om na te vragen hoe het zit met de postcodes bij deze verblijfsobjecten.

1 like