Adressen niet in Locatie API

Goedemiddag,
De API van het Nationaalgeoregister kan het adres Spoorlaan 7T niet vinden in Den Haag.
Maar de PDOK viewer (en de interne Den Haag systemen) zien dit adres wel.
Ook de BAG API van Den Haag kent dit adres.

Is het mogelijk om te zien waarom synchronisatie of API niet goed werkt?

Alvast onze hartelijke dank.

Jack +31619189895

We ervaren problemen waardoor de Locatieserver sinds vorige week achterloopt met het bijwerken van onderliggende data, zie ook: Geen updates PDOK Locatieserver. We zijn druk bezig met een oplossing en zullen melden (via bovenstaand topic) als de problemen verholpen zijn. Excuses voor het ongemak!

Super, dank je Jeroen.

@pe0mot nog even kijkend naar je issue vragen we ons af of dit wel gerelateerd is aan het eerdere genoemde issue. Als we (bijvoorbeeld in de PDOK Viewer of BAG Viewer) zoeken op de kaart zoek naar Spoorlaan 7T (Den-Haag) vinden deze niet. Kun je een bijvoorbeeld een printscreen sturen?

image
Bij deze de view in denhaag.arcgis.com
En in PDOK viewer is het 73T geworden:
image

Mijn eerste melding dat het wel in PDOK staat, klopt dus niet.
Een 3 teveel zo te zien in PDOK.

Ehmmm…
image

Volgens mij klopt dat dan toch met elkaar? Het is in de Haagse ArcGis 73T en in PDOK 73T. En hij zit ook in de Locatieserver:

https://geodata.nationaalgeoregister.nl/locatieserver/v3/suggest?q=spoorlaan%207%20den%20haag

Levert

{
  "response":{"numFound":30,"start":0,"maxScore":17.762457,"docs":[
      {
        "type":"adres",
        "weergavenaam":"Spoorlaan 7, 2495AL 's-Gravenhage",
        "adrestype":"hoofdadres",
        "id":"adr-7d2f290a816ddc222ce484f3684b96a9",
        "score":17.762457},
      {
        "type":"adres",
        "weergavenaam":"Spoorlaan 73T, 's-Gravenhage",
        "adrestype":"hoofdadres",
        "id":"adr-83017d4513dd2fe25b34c2a0211ca710",
        "score":15.346862},

Kan natuurlijk zijn dat ik je post verkeerd begrepen heb, maar het lijkt toch wel te kloppen met elkaar. Welk adres kan je dan niet vinden? 7T word inderdaad nergens gevonden, maar die laat je ook niet zien in je ArcGis plaatje.

Inderdaad, dank voor de opmerkzaamheid.
Het gaat inderdaad om 73T (vraag is verkeerd) en die is wel zichtbaar in de API.
Helaas zonder Postcode, maar dat is bij Arcgis ook zo. Helaas dus beiden niet bruikbaar.
Nogmaals dank.

2 likes