AHN WMTS service errug traag

Is er een verklaring waarom de AHN WMTS services sinds 18 maart zo traag zijn? Ik krijg met regelmaat time-outs. Zit iemand de servers disproportioneel te belasten?
Dank,
Groeten,
JWvA

@jwva we kunnen het niet reproduceren… Wil je en mail sturen met wat voorbeelden (tijdstippen en requests) naar beheerpdok@kadaster.nl?

Ik heb er al de hele week last van, maar nu kan ik het ook niet meer reproduceren. Zul je altijd zien.
Mocht het weer gebeuren dan zal ik de voorbeelden hier posten.

1 like

:+1:

17:30, QGIS meldt: “A network request timed out. See error log for more details” en dan crasht-ie.
Mijn timeout heb ik in QGIS ingesteld op 30 seconden. Vraag ik teveel als ik één AHN beeld binnen 30 seconden op het scherm wil hebben…?

Sorry, wat late reactie! Dit vergt even wat uitzoekwerk, komen we op terug!

@jwva we hebben het verder uitgezocht en zien bij hoge drukte inderdaad pieken en gaan dit oplossen door wat resources bij te schalen. Zodra dit gedaan is laat ik het weten!

@jwva we hebben extra resources ingezet en zien al verbeteringen. Mochten er nog issues zijn dan horen we dat natuurlijk graag!