Bad Request op WFS sinds 11:45

Vanaf 11:45 vandaag krijg ik op mijn verzoeken naar de BAG WFS een 400 Bad Request melding terug waar alle requests hiervoor probleemloos verwerkt werden. Is er toevallig een wijziging doorgevoerd?

Request url:
https://bag.basisregistraties.overheid.nl/api/v1/nummeraanduidingen?service=WFS&version=1.1.0&request=GetFeature&postcode=1973ZN&huisnummer=308&geldigOp=2018-9-20

Response bericht geeft een html pagina met de text:
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.

Ik heb aan mijn headers niets aangepast. Ik zou ze kunnen achterhalen, maar daar moet ik libraries voor openschroeven die tot dusverre probleemloos gewerkt hebben…

Edit:
Ik heb nog even gekeken, maar ik stuur maar twee headers mee:
Contentype (Accept:application/hal+json) en de API key (X-Api-Key:xxxxxxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxxxx)

Wij hebben geen wijzigingen doorgevoerd rondom de REST API van de BAG. Wat er precies fout gaat durf ik niet te zeggen, daar moet ik het team voor bevragen. Echter zie ik op basis van deze informatie wel iets geks: je bevraagt de REST API van de BAG, terwijl je aangeeft de BAG WFS te bevragen en in de request URL ook WFS zaken opneemt (service=WFS&version=1.1.0&request=GetFeature).

Mijn suggestie is dus om even te kijken welke service je wilt bevragen: WFS of REST, als het REST is dan moet je uit je request het ‘WFS’ stuk halen en dan heb je een valide request. Als je dan nog steeds een 400 krijgt dan kijken we graag even met je mee. Als het WFS is dan klopt de URL niet en ik vermoed dat dan alles achter ‘GetFeature’ ook niet mogelijk is.

En nog een kleine toevoeging vanuit het team: de datum mist de ‘0’ bij de maand, zou eigenlijk 2018-09-20 moeten zijn.

1 like

Bedankt voor de opheldering. Inderdaad, ik heb deze code behoorlijk lang geleden geschreven en had het onderscheid toen nog niet zo helder voor ogen. Ik ga die oude code opschonen.