Best practices uitwisselen op gebied van OS GIS & OSPO

Vanuit Alliander willen we graag meer met OS GIS doen. Ik kom graag in contact met mensen die het leuk lijken om “best practices” uit te wisselen. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd de architectuur rondom OS GIS. Hoewel, we nog vrij nieuw zijn op dit gebied, zijn alle ‘best practices’ welkom. Vanuit Alliander zelf zijn wij weer ver met bijvoorbeeld het hebben van een OSPO, en het beleid hieromheen.

Afijn, ik hoor graag of er mensen zijn van (semi) overheid of private organisaties die met mij in contact willen komen.

1 like

Ben je bekend met OSGeo en het Nederlandse “chapter” OSGeo.nl? En met de QGIS Gebruikersgroep Nederland? Beide zijn organisaties waar je andere open source GIS gebruikers kunt ontmoeten en waaronder je prima een thema-dag naar keuze kan organiseren.

Zie osgeo.nl en qgis.nl

Groet,
Raymond

3 likes

Hoi @Ahos voor mijn beeldvorming en om je vraag iets scherper te krijgen.

Bedoel je dat dan als IT architectuur om een Open Source (GIS/)Geo-IT platform neer te zetten voor jullie organisatie? Als dat het geval is, dan hebben wij als PDOK ondertussen veel dingen geleerd :sweat_smile:, wat wel/niet te doen.

Ook goed om te benoemen is dat we natuurlijk Geonovum in Nederland hebben als het gaat om standaarden (misschien niet direct een relaties met Open Source, maar wel met “best practices”)

1 like

Ha Wouter,

Ik bedoel inderdaad als IT architectuur om een Open Source (GIS/)Geo-IT platform neer te zetten. We hebben een best wel groot Geo-landschap nu, waarbij we gebruik maken van software als ESRI/Smallworld/Oracle. We/ik wil(len) graag de transitie maken naar Open Source GIS en ben dan inderdaad opzoek naar de do’s & don’ts mbt architecturale vragen. Hierdoor hoop ik ook meer tractie te krijgen binnen de organisatie.

Lijkt jou het leuk om in contact te komen? Mijn email is: arash.hoseni@alliander.com

3 likes

Ha Raymond,

Bedankt voor je reactie. Ik zal eens rondkijken. Dank daarvoor.

Groeten.