BGT-issue doorlevering veld ‘eindRegistratie’

Begin 2018 zijn er verbeteringen doorgevoerd in het dagelijkse doorlever- en verwerkingsproces van BGT-data naar PDOK. Helaas is gebleken dat het veld ‘eindRegistratie’ bij gemuteerde objecten niet wordt meegeleverd met de doorlevering vanuit de BGT naar PDOK.

Dit betekent dat in de GML-Light en City-GML
extracten dit veld niet wordt meegenomen. Daarmee is op basis van dit veld niet duidelijk wat het meest actuele object is. Via de LV-publicatiedatum en/of tijdstipRegistratie is dit wel te achterhalen.

Dit probleem speelt niet in de City-GML en GML-Light extracten die vóór 3 januari 2018 zijn gedownload. In de extracten die na 3 januari 2018 gedownload zijn komt dit probleem in objectmutaties van na 24 november 2017 voor.

Belangrijk: bovenstaande doet zich alleen voor in de City-GML en GML-Light extracten. In de StufGEO downloads doet dit zich niet voor.

Op dit moment wordt aan de volgende oplossingen gewerkt:

• Het veld eindRegistratie weer meeleveren met de dagelijkse doorlevering;
• Het herstellen van de gemuteerde objecten door het aanvullen van dit veld.

Zodra dit gereed is, krijgt u hiervan bericht via PDOK.nl.

Excuses voor het eventuele ongemak.

Wat is de status van de oplossing? Ik ken in ieder geval één gemeente die het gebruik van de BGT via PDOK-downloads in GML faciliteert … Die heeft hier behoorlijk last van. Ik kan me voorstellen dat dit bij meer gebruikers (of bronhouders) speelt …

Wat is hier nu de status van? Het is best al een poos geleden.

Volgens mij is dit issue gesloten sinds 14 mei 2018:
https://www.pdok.nl/-/bgt-issue-niet-doorleveren-veld-eindregistratie-afgerond?redirect=%2Fnieuws

Fijn. Dank je wel.