BGT Pastel TMS PDOK

@PDOKbeheer

Bij het binnen halen van de laag BGT pastel (TMS) uit PDOK via de kaartviewer van @geonovation eonovation ontstaan er enkele grijze vlakken. Deze worden niet gedownload. Is het mogelijk dat bekeken wordt of de service optimaal werkt?

@B_Hoefakker dat is niet wenselijk gedrag. We gaan op onderzoek uit en komen hier op terug.

Bedankt. Ik hoor het graag.

@B_Hoefakker Het issue zou opgelost moeten zijn. Er was bij ons een cache corrupt geraakt.

2 likes

Het werkt weer zoals het hoort. Bedankt voor de snelle service

1 like

Klanten (gemeenten) werken veel met de BGT pastel kaart, omdat deze nauwkeurige data laat zien.
De performance is de laatste weken erg slecht, en er zijn veel timeouts (internal error).

Dat ie traag is, is redelijk geaccepteerd, maar dat er blokken wegvallen vinden de meeste van onze klanten onacceptabel.

Wat is jullie advies hierin? Deze WMTS niet gebruiken? Zien jullie kans om deze BGT services te verbeteren?

1 like

@geonovation bij ons laadt de hele kaart inderdaad niet meer. Heb al diverse collega’s een workaround gegeven door gebruik te maken van de bgt omtrekgericht en hier de luchtfoto onder te visualiseren. Zo is er toch een “volledig” beeld van de omgeving.

Maar het heeft mijn/onze voorkeur (ook) als de service verbeterd wordt.

http://status.pdok.io/4884015
Deze kaartlaag is al tijden zeer slecht bereikbaar. In en uitzoomen helpt wel eens, maar is voor onze gemeentes niet te doen. Kan deze kaartlaag niet verbeterd worden.

We zijn hier dingen voor aan het uitzoeken en zien mogelijke verbeteringen. Ik weet binnenkort meer en kan dan ook iets over een planning roepen. In het kader van verwachtingsmanagement misschien wel goed om te melden dat er aardig wat werk achter vandaan kan komen.