BRK v1 Percelen paginering volgens application/hal+json incidenteel inconsistent

Heb de graad van parallellisatie terug moeten brengen om niet in timeouts te eindigen. Het resultaat ziet er nu heel schoon uit. Geen 404 not found retry meer! Het probleem van verkeerde API routering lijkt dus inderdaad gefixed!

Er is nog wel één puntje. Mijn laatste search van kadastrale code ASD16 deed ik met 8 threads parallel. Daarbij wordt met gap 8 door de page index ruimte gestapt beginnend met start indexen {1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ,8}. Dit eindigt met page requests voor 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 en 133 die allemaal moeten falen met een json 404 not found. Ze eindigen echter met json decode exception omdat het resultaat van de api aanroep niet in json maar in html wordt teruggegeven.

Kijk maar …
https://brk.basisregistraties.overheid.nl/api/v1/percelen?page=126&pageSize=20&kadastraleGemeentecode=ASD16

Dat is wel degelijk nog steeds een JSON respons. Maar niet de juiste. Op een collectie endpoint zou je nooit een 404 mogen krijgen als er geen resultaten zijn, maar een lege collectie en een 200 respons.

Lijkt een bugje te zijn in de BRK-DKK API.

Ja, je hebt gelijk. Het is inderdaad een json reply. Moet mijn code checken. Had een raise RuntimeError, message: “API 404 Not Found” gedaan en die wordt in de rescue niet ge-match-ed en dus niet herkend. De enige conclusie die dan vervolgens overblijft is een json format exception. Fout dus. Had even een command line curl moeten doen om te checken.

De json 404 not found wordt inderdaad vertaald naar een leeg array []. Dus op zich werd en wordt de search op juiste manier getermineerd.

Het bugje in de BRK-DKK API is verholpen. Het ontbreken van resultaten op /percelen komt weer netjes terug als een 200 met een leeg array in de results.

Bedankt! Kijken of nu m’n code nog werkt :wink: