Centroide_ll een array?

In het antwoord van de lookup service is de property “centroide_ll” een array, terwijl alle andere geometrie/centroide properties een enkele string zijn. Is hier een reden voor? Kunnen er meer latlon-centroiden zijn?

Daarnaast: wat is het verschil tussen de geometrie en centroide properties? Ik zie dat het altijd punten zijn, ook voor bijvoorbeeld woonplaatsen. Ze zijn ook (vaak? altijd?) gelijk.

Beste Joost, bedankt voor je reactie. Het centroide_ll veld wordt in Locatieserver gebruikt voor het sorteren op afstand wanneer je de lat/lon parameters gebruikt. In die zin wijkt het af van de andere geometrie-velden. Maar of het nodig is om hem als array te leveren, valt nog te bezien. In de index staat hij als multivalued field opgeslagen. Ik zal je bevinding op de backlog zetten.

De geometrie-properties zijn bij woonplaatsen en gemeenten vlakken (multipolygonen). Bij wegen zijn ze nog punten. We zijn van plan om de BAG openbareruimtes aan NWB wegen te koppelen, net zoals dat bij de Politie gebeurd is. Dan zullen de geometrie-properties lijnen (multilinestrings) bevatten. Bij postcodes en adressen blijven ze punten. We leveren zowel centroide als geometrie, zodat deze velden beschikbaar zijn voor alle objecten.

Bedankt voor de uitleg. Betekent dit dat ik altijd exact één element van het type POINT kan verwachten in de centroide_ll array?

Dat is correct.

Alright, bedankt voor de info!