GEFviewer voor Qgis

Kan iemand mij zeggen hoe ik de GEFviewer kan installeren? Ik heb net even te weinig programmeer kennis op de bits and bytes op een rijtje te krijgen. Zie att. BVD Hans

https://bitbucket.org/breinbaas/gefviewer

Hoi Halam,

Allereerst bedankt voor je interesse in de GEFviewer. Helaas is het alleen niet echt mijn bedoeling geweest om dit als een soort QGis-ready plugin te leveren daarvoor zijn er teveel afhankelijkheden hoe ik mijn data ingericht heb. De plugin verwacht een bepaald soort database als backend (sqlite) met daarin weer een bepaalde vaste stuctuur hoe je GEF bestanden opslaat. Allemaal op zich prima na te bouwen maar dan moet je inderdaad wel weten hoe je met Python omgaat.

Ik ben ook niet van plan om hier binnenkort een algemene plugin van te maken. Dat kost namelijk zo veel tijd omdat je met allerlei extra zaken rekening moet gaan houden en die tijd heb ik helaas niet want er staat nog meer software op me te wachten…

Het beste wat ik je kan adviseren is om via de code te kijken hoe de plugin werkt en daarop je database te bouwen en proberen te koppelen. Het is ook weer niet heel ingewikkeld. En als je het interessant vind zou ik zeker overwegen om Python te gaan leren, het geeft je zoveel opties!

Groet,
Rob

2 likes