Gerelateerde panden ophalen

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik ben opzoek naar informatie van appartementengebouwen waarbij je d.m.v. 1 huisnummer alle huisnummers van dat gebouw (hele VvE) kan achterhalen.

Nu kan ik op basis van een postcode + huisnummer een pand zoeken, bijv. 1215 HN nummer 208. Echter krijg ik dan maar 5 huisnummers en 1 pand terug, terwijl het appartementengebouw zelf uit 3 panden bestaat (3 apparte ingangen), maar wel 1 VvE. Nu vraag ik mij af of er op een of andere manier een relatie te leggen is tussen deze 3 panden omdat ze dus wel degelijk bij elkaar horen.

Alvast bedankt!

Gr. Martin

Ha Martin,

Om te bepalen wie deze vraag kan beantwoorden, is het handig om te weten welke service je aanspreekt. Er zijn vrij veel services waar je deze informatie in kan opvragen met bijna evenveel verantwoordelijke teams.

Groet,
Robin

Hoi Robin,

Dank voor je antwoord! Voor het ophalen van de verblijfsobjecten van het pand sprak ik bijv. onderstaande URL aan:

https://bag.basisregistraties.overheid.nl/api/v1/verblijfsobjecten?pandrelatering=0402100001482740&geldigOp=2020-02-24

Dit geeft mij dus netjes 5 woningen van dat pandnummer, alleen bestaat in dit geval het hele appartementengebouw uit 3 aaneengesloten pandnummers.

Ik wil dus eigenlijk op basis van bijv. postcode + huisnummer 1215 HN 208 op een of andere manier de 3 panden die bij het complex horen op kunnen halen.

Groet,
Martin

Een nummeraanduiding (~ postcode + huisnummer) hoort bij een adresseerbaar object. Een pand is geen adresseerbaar object, een verblijfsobject wel. En het verblijfsobject heeft een pandrelatering (1 of meer) met het pand waar het in zit.

Tenzij je postcode en huisnummer hebt van een verblijfsobject dat in alle drie de panden ligt, is het onmogelijk om een enkele postcode + huisnummer aan drie panden te verbinden.