Gezocht: "clean" achtergrondkaart

Ik ben opzoek naar een achtergrondkaart (voor in ArcMap) met daarin het nederlandse grondgebied. Arcmap komt standaard met een boel achtergrondkaarten, maar die bevatten relatief veel informatie die mijn kaart alleen maar vervuilen.

Ik kwam ergens dit voorbeeld tegen:
Screenshot at Sep 25 16-42-16

Iemand een idee welke achtergrondkaart dit is, of hoe dit zelf te maken is?
Ik heb al zitten kijken naar de provincie en gemeente grenzen, maar die zijn niet beperkt tot het land gedeelte van NL, deze nemen ook het water mee. Dus daar een scheiding in aanbrengen is lastig. Hopelijk heeft iemand een goede suggestie.

Alvast bedankt!

ESRI Nederland heeft beide varianten in hun ‘Living Atlas’ omgeving. Dus zowel de bestuurlijke grenzen (met water) als de gemeentegrenzen afgesneden op de kustlijn.
Gemeentegrenzen zonder water:
http://services.arcgis.com/nSZVuSZjHpEZZbRo/arcgis/rest/services/Gemeentegrenzen_2017/FeatureServer

Hallo Rob1,

Bedankt, dit is precies wat ik zocht!

1 like

Er zijn hiervoor meerdere opties, waarvan de services voor de bestuurlijke grenzen of gemeentegrenzen waarschijnlijk de meest eenvoudige is binnen ons aanbod. We hebben ook de gemeentegrenzen van 2018.

Daarnaast is het ook mogelijk om onze nieuwe vector tiles basiskaart naar eigen wens aan te passen, waarbij lagen kunnen worden weggelaten of een andere visualisatie kunnen krijgen. Zie ook de post over Vector tiles in Rd

Er zijn ook andere vlakdekkende services zonder water, zoals bijvoorbeeld de postcodevlakken
of provincies etc.