Tom, dit probleem doet zich vaker voor, met name in de updates van de 2016 data. De originele data is wel compleet. Zodra er meldingen zijn van incomplete kaartbladen, zijn deze direct vervangen. Helaas zijn we daarbij afhankelijk van meldingen van gebruikers.
In de volgende AHN3 update (zeer binnenkort) wordt daarom ook een vergelijk gemaakt tussen de AHN3 bestanden zoals die op PDOK staan en die van het origineel (in bezit van de AHN organisatie). We kunnen dan de (overgebleven) incomplete kaartbladen localiseren en aansluitend de juiste bestanden beschikbaar maken via PDOK.
Ik verwacht dat dit halverwege april het geval zal zijn. We (= de AHN organisatie in samenwerking met PDOK) kunnen wellicht op het Geoforum een lijst publiceren met de vervangen kaartbladen. Hopelijk is het daarmee dan opgelost.
De updates van 2017 en verder zijn overigens zodanig uitgevoerd dat deze problemen daar niet meer voor zouden moeten komen. Ik kan het niet helemaal uitsluiten natuurlijk.
1 like