Is het mogelijk om AHN3 intensiteit waardes te verkrijgen?

Volgens documenten van o.a. Geonovum en enkele websites die ik tegen ben gekomen zou het mogelijk moeten zijn de intensiteit waardes in de puntenwolken van de AHN3 te moeten kunnen zien. Echter zie ik in mijn gedownloade puntenwolken alleen maar 0 waardes voor de intensiteit.

De vraag: klopt het dat de intensiteit toch niet in de uiteindelijke datasets zit?

Alvast bedankt!
Lout

Als ik een kleine tile download en in Displaz open, zie ik de intensiteit gewoon terug:

Apart… in een clip van de tile 25gn1 (Amsterdam Centrum) krijg ik alleen 0 waardes voor de intensity. Wellicht dat het ligt aan de opdrachtgever voor de verschillende tiles of de waardes worden meegegeven of niet.

De specificaties van het gehele AHN3 stellen dat de gemeten intensiteitswaarde van het returnsignaal moet worden opgenomen in de puntenwolk. Er zou dus geen verschil moeten zijn tussen projectgebieden.
In het AHN2 zijn overigens geen intensiteitswaarden opgenomen.

Heb nog even met LAStools gekeken naar de gehele 25GN1 tegel:

Deze laten kleuren aan de hand van de intensiteit, ik zie verschillende tinten grijs, dus er lijken intensiteitswaardes in de tegel te zitten.

Wellicht dat er iets is misgegaan bij het uitknippen van de tegel?

1 like

Besete @daneng,

Je hebt helemaal gelijk! In mijn ongeclipte tile zie ik de waardes inderdaad wel terug.
Dan weet ik nu in ieder geval bij welke stap het fout is gegaan, alleen nog kijken hoe dat precies is gebeurt…

Bedankt!

1 like