Minimale grote filter bgt swagger UI

Hoi, Ik ben voor de gemeente Rotterdam bezig met een opdracht waar ik kleine tiles uit de BGT nodig heb. Ik heb een stuk python code geschreven om middels de bgt API PDOK API - Swagger UI en een meegegeven geofilter de BGT te bevragen. Ik krijg echter een gebied vele malen groter terug dan mijn filter, met de vorm van een tile.

Mijn vraag is dan ook: Leveren jullie de tile terug die overlapt met mijn geofilter? of doen jullie echt een st_overlay-achtige operatie op de BGT?

Hallo Sjoerd,

Welkom op het Geoforum!

Er word geen on-the-fly clip-actie uitgevoerd, je krijgt de tile die overlapt met jouw aanvraag. Dus vandaar dat je meer terug krijgt da je verwacht.

Zie ook BGT grotere tile extract dan gevraagd

Groet,
Stefan

Hoi Stefan!

Dankjewel voor de informatie. Is het op een andere manier misschien wel mogelijk om een clip actie uit te voeren? bijvoorbeeld via een WFS service van PDOK oid?

Zo niet, dan zou ik intern zelf een WFS service hiervoor moeten opzetten.

Alvast bedankt!

Niet voor de BGT, voor zover ik kan zien. Er is geen WFS, alleen een WMTS, dus dat gaat 'm niet worden. Dus zelf een service hiervoor opzetten zou de enige oplossing zijn denk ik.
Ik zou dan de geometrie waarbinnen je de BGT wil hebben gebruiken om de tile op te halen, daarna die tile te clippen, en dat resultaat pas door te geven aan de eindgebruiker.

Tenminste: Als je echt vector nodig hebt. Als het alleen om het plaatje als achtergrond gaat, dan zou je 't ook via de WMTS kunnen doen - is wsl wat sneller…