PDOK kaarten - erg goed, maar hoe kom ik aan Ortho10?

Kleine vraag…

Voor het algemene publiek zijn de luchtfoto’s van NL in lage resolutie van 25cm detail beschikbaar. Er wordt ook in hoge resolutie gevlogen, de 10cm Ortho. Deze resolutie zou ik goed kunnen gebruiken!

Weet iemand hoe ik hier aan kan komen, waar ik dan moet wezen, hoeveel er betaald moet worden en of er ook zo’n hele handige webservice voor is?

Dank!

Hallo @jurrianvdvaart,

De 10cm luchtfoto’s zijn niet vrij beschikbaar. Deze zijn alleen bestemd voor het samenwerkingsverband van deelnemende overheden o.a. waterschappen, provincies en verschillende afdelingen binnen de rijksoverheid. Die zorgt ook voor de financiering. Er zijn webservices beschikbaar die de deelnemers kunnen raadplegen middels PKI-overheidscertificaten.

Voor meer informatie zie Beeldmateriaal.nl

Met vriendelijke groet,

Rinaldo Bhailal

1 like

Rinaldo,

dank voor je antwoord!

Weet je over er commerciële partijen zijn die luchtfoto’s van die kwaliteit kunnen leveren of mag enkel de overheid zo gedetailleerd foto’s maken?

Jurrian

1 like

Hoi @jurrianvdvaart,

De luchtfoto’s worden door diverse commerciële vliegmaatschappijen geleverd. Op beelmateriaal.nl , zie je bij de attributen van de vluchtlijnen vaak de naam van de maatschappij.
Je kunt contact met ze opnemen.

groeten,

Rinaldo

2 likes