Testversie 3D Kaart NL Valkenburg 2017

3D Kaart NL van Valkenburg is een digitaal topografisch bestand waarin alle objecten uit TOP10NL driedimensionaal worden weergegeven. Het bestand is een combinatie van de 2D-informatie uit de BRT van het Kadaster en hoogtepunten gegenereerd uit luchtfoto’s. De 3D Kaart NL-data kan gebruikt worden op schaalniveaus tussen 1:5.000 en 1:25.000.
Deze tweede versie van 3D Kaart NL is door het Kadaster gerealiseerd in samenwerking met de TU Delft. Bruggen ontbreken in het bestand vanwege issues in het reconstructie-proces. De 2D topografie is ingewonnen in 2017 op basis van luchtfoto’s uit 2016. De hoogtes worden tevens uit dezelfde luchtfoto’s gehaald, waardoor er geen consistentiefouten ontstaan en de actualiteit verhoogd wordt.

Deze testversie van 3D Kaart NL kan hier gedownload worden: https://www.pdok.nl/nl/producten/pdok-downloads/basisregistratie-topografie/3d-kaart-nl

Reacties over deze testversie kunnen in dit forum topic gegeven worden.

Dankjewel @daniel.tewinkel voor dit bericht. Op de link kon ik nog niet de dataset vinden. Wat mooi, dat de hoogte-informatie uit diezelfde luchtfoto’s kon worden gehaald. Dat voorkomt hopelijk een groot deel van de consistentiefouten die we in de eerdere release tegenkwamen. Veel zin en nogmaals dank!

@emacgillavry De pagina is aangepast op pdok.nl, je kunt de 3D Kaart NL van Valkenburg nu downloaden.

Dankjewel @Rob voor de opvolging. Ik was iets te snel ;-). @daniel.tewinkel enig idee op welke termijn deze dataset voor heel NL beschikbaar komt?

@emacgillavry, het is nu nog niet bekend wanneer geheel Nederland beschikbaar komt.
Voor nu is de feedback op de testversie welkom. Deze feedback willen we weer gebruiken om het proces te verbeteren en daarmee het product voor heel Nederland te verbeteren.

OK, tot die tijd leg ik eens de vorige versie die ik met OSMBuildings in beeld bracht naast de nieuwe versie! Reacties mogen via het forum of liever per e-mail?

@emacgillavry, reacties graag via dit forumtopic, zodat collega’s betrokken bij de nieuwe versie van 3D Kaart NL ook een antwoord kunnen geven op de reacties.