Verschil BRT en BGT

Ik maak gebruik van BGT om historische gebouwen inde Alblasserwaard als vlak weer te geven met als achtergrond BRT.
Ik zie dat de gebouwen niet het zelfde vlak beslaan. Wat moet ik panden BGT en BRT op elkaar af te stemmen?

Dat klopt, dit heeft met de inwinning en het doel van de dataset te maken…

De brtachtergrondkaart is zoals de naam doet vermoeden een “achtergrondkaart” voornamelijk ter ‘referentie’, hier vinden dan (zeker op de hoger zoomniveau) generalisaties plaats op de data.

De BGT is nauwkeuriger hoewel ook weer anders dan de panden uit de BAG (basisregistratie adressen & gebouwen), waar de ene de panden inmeet vanuit het bovenaanzicht en de andere het maaiveld.

Uhm,… als je ze wilt afstemmen zou ik zeggen (zonder verdere context): vooral niet!?
Kort door de bocht, het zijn twee verschillende producten met verschillende doelen. Ik zou een keuze maken die het meest ‘bruikbaar’ is voor je use-case.

Maar als je verder toelichting kan geven, dan kan je vraag mogelijk beter beantwoord worden.

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.