Welke dataset moet ik gebruiken

Ik probeer een overzicht te maken van algemene gegevens van een object op basis van postcode, huisnummer. Belangrijk is dat ik zaken kan vinden als hoogte, ligging en een WKT van het object. Ik heb verschillende datasets geprobeerd op pdok, maar ik kom er niet uit.

Welke dataset of sets moet ik hebben om deze informatie te kunnen samenvoegen?

En zijn deze gegevens als totaal bestand te downloaden of moet ik dat per object via een API call doen?

Misschien is het handig als je iets meer vertelt. Het doel bijvoorbeeld wat je wilt bereiken, welke software je gebruikt, welke datasets je hebt geprobeerd, enzovoort.

Ik gok dat je misschien de BAG gegevens kunt gebruiken om een object te zoeken maar het kan ook zijn dat de locatieserver al kan helpen. De hoogte kun je nadat je een object hebt gevonden, vermoedelijk uit de AHN halen. Met de ligging bedoel je de geometrie? Heb je een WKT nodig om te tekenen in jouw applicatie of wil je uit de gevonden data een WKT extracten?

De meeste datasets kun je zowel downloaden als aanspreken via een WFS/WMS. Het ligt een beetje aan het doel waar je het voor wilt gebruiken wat het handigst is om toe te passen.

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.