Hoi @rli
Een paar dingen die hierbij naar boven komen:
-
Zoals je weet zijn we WMS en WFS van elkaar aan het afsplitsten, wat mogelijk dit “gedrag” veroorzaakt…
-
Punt is wel dat FILTER= geen WMS parameter is maar een WFS parameter, dus dat dit überhaupt werkt is natuurlijk iets wat niet zou moeten werken.
Maar wij weten (net zo als ‘jullie’) dat dit door zowel Geoserver and Mapserver wel toegelaten wordt… maar om op deze functionaliteit te leunen voor productie systemen… zou ik niet doen
Zover ik weet zijn de OGC filters ook niet “officieel” supported door Geoserver/Mapserver, maar hebben ze ‘vendor’ specifieke implementaties hiervoor (iets waar we vanaf willen, dus garantie tot de deur…)
- Iets meer data inhoudelijk… de vraag waarom beide varianten?
Ik zou verwachten als er geen gebruiksdoel is dat ‘t NULL is en niet een combinatie van NULL en text/string met een lengte van 0. Is dit wat jullie wel zien (data inhoudelijk)? Dan lijkt het mij een vraag richting de LV-BAG om daar misschien een ‘officiele’ uitspraak over te doen NULL of length(’') == 0. Zodat wij het ‘correct’/uniform naarbuiten kunnen ontsluiten.