10 november - Kennissessie rond NEN 3610:2022

In juni is de vernieuwde Nederlandse norm Basismodel geo-informatie NEN 3610:2022 uitgebracht. Het thema van de vernieuwing is ‘geo in verbinding’: Geo-informatie als onderdeel van een algemene data-infrastructuur.

Op 10 november organiseren we een kennissessie in Bar Beton Amersfoort waarin we toelichten op welke uitdagingen de vernieuwde NEN 3610 antwoord biedt èn gaan we samen met beheerders en gebruikers van geo-informatiemodellen in op vergelijkbare en soms ook gezamenlijke uitdagingen. In de kennissessie komen daarvoor verschillende ervaren beheerders en ontwikkelaars aan het woord. We sluiten af met een lunch waarop er nog uitgebreid van gedachten kan worden gewisseld!

Wil je erbij zijn?

Meld je aan

De website meldt dat het document ‘Direct te downloaden’ is.
Maar via het winkelwagentje kom ik terecht in een verplichte registratie, waarbij ik mijn hele (zakelijke of privé) ziel en zaligheid moet invoeren voordat ik het document kan downloaden, inclusief factuuradres.
Allemaal nogal overbodig voor een gratis PDF, en niet bepaald ‘direct te downloaden’.
Het zou fijn zijn als de mogelijkheid wordt toegevoegd om het document zonder registratie te downloaden. Eventueel na achterlaten van een mailadres.

Je doelt op het downloaden van de standaard NEN 3610:2022 op de website van de NEN. Het beste is om dit signaal rechtstreeks aan de NEN te sturen. De NEN 3610:2022 norm is door ons ‘afgekocht’ zodat hij gratis beschikbaar is, maar de distributie van de standaard is in handen van de NEN.

Bedankt voor de tip.
Ik heb de klantenservice van de NEN gemaild, en de volgende reactie gekregen:

Deze norm is afgekocht door de ministeries vandaar kunnen wij u deze kosteloos aanbieden. Vanwege het afkopen vraagt het Ministerie ons het getal van het aantal downloads.
Binnen onze systemen is uw registratie de enige manier om deze gegevens te kunnen leveren. Wij doen verder niets met uw gegevens.

Fijn dat de norm is afgekocht, het is wel handig dat deze gratis beschikbaar is. Dus ga ik me toch maar even registeren…

1 like