3D BAG exporteren naar DXF voor Sketchup

Ik wil de 3D BAG gebruiken voor een Sketchup model. Nu importeer ik de 3D BAG in Qgis en exporteer ik hem naar een DXF bestand om hem vervolgens in Sketchup te kunnen openen. Bij het exporteren naar DXF geef ik de schaal 1:1 op. Bij codering weet ik niet wat ik in moet vullen. Vervolgens importeer ik de DXF in Sketchup. Dit gaat op zekere hoogte goed. Hierbij wordt het hele model verschaalt naar een andere schaal die ik heb opgegeven. Dit probleem ervaar ik alleen bij de 3D BAG en niet bij andere bestanden zoals de BGT. Wie kan mij hierbij helpen?

Hi Art, Je zou een aan de gang kunnen gaan met Blender / BlenderBIM en de addon om Cityjson in te laden. Andere optie is om .obj te gebruikern en als DXF te exporteren. Blender maakt wel prima 3D DXF bestanden. De soort van open standaard voor CAD. De laatste optie is een commerciƫle dienst om er werkbare CAD/ BIM bestanden van te maken. Werkt achter de schermen met FME. Goede kwaliteit meshes, ben zo klaar maar moet je even de knip van de baas trekken :stuck_out_tongue:

Wat betreft de schaal. Misschien dat het niet lekker zit met mm/m/inch tijdens importeren in CAD. Even in de gaten houden dat je in m. werkt