3D GBR inladen in Qgis

Als zou graag de Belgische tegenhanger van 3D BAG willen gebruiken in Qgis. 3D GBR komt in KML. SHP. Mij lukt het alleen met omwegen om er volumes van te maken via DXF. Maar geen van deze 3 formaten laten z zien in 3D weergave.

DXF/KML/SHP in Qgis

KML in Google Earth , een ‘dead end app’

Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien vanuit Vlaanderen. 3D GBR als .shp heeft als uitdaging hoe je in 3D de hoogte ingeeft (H_DSM_P99 "De referentiehoogte dakstructuur in TAW met percentiel hoogte bepaling"). In Blender lukt dit maar dan loop je weer tegen het probleem aan dat het 0,0 punt niet zomaar te bepaald is.Zou op zich wel gaaf zijn als Blender / AHN hoogtedata tool voor met 3D GBR kan werken voor Vlaanderen.

@thomaskole


Heb je een klein stukje voorbeelddata (.shp) misschien? Op de website moet je je kennelijk eerst registreren en dingen in een winkelkarretje stoppen…

Wat hebben we het toch goed in Nederland!)

1 like

Klopt. Een account is nodig maar er zijn geen kosten aan verbonden en je hoeft een niet in Belgie woonachtig te zijn. Doc renamen naar zip
3D_GRB_e702015_Shapefile.doc (1,5 MB)

1 like

Als ik de .shp laad in QGIS kan ik gewoon een 3D view aanmaken. Extrusion zet ik met een expressie op veld “HN_P99”

2 likes

Got it. Dank. Het gebouw tussen de waarden.


afbeelding

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.