3DBag foutieve/ontbrekende tile

Hallo, de tile downloads van tile 2713 (https://3dbag.nl/en/download?tid=2713) blijkt niet helemaal goed te zijn.
De download linkjes voor de CityJSON en OBJ blijken te ontbreken, maar zijn wel te zien na het herladen van de pagina, alleen waar ze naar verwijzen geeft een 404.
De GPKG is wel te downloaden, maar heeft geen features in zich (geprobeerd in meerdere programma’s te openen).
Daarnaast zijn er ook geen gebouwen te zien in de viewer op de locatie van de tile viewer

Kan iemand mij hier mee helpen om die tile alsnog te verkrijgen?

Met werk achterliggend doel wil je de bebouwing als vlakkenmodel? Zou je ook gebruik kunnen maken van de ruwe pointcloud data uit AHN4 (uitgefilterd) Voordeel daarvan is dat het waarschujnlijk meer actueel is en bijvoorbeeld civiele objecten als bruggen toont.
Voorbeeld beschrijving
Geotiles usecase : Navisworks damwand ontwerp

Dankjewel voor je reactie Halam,

Het achterliggend doel is om de bebouwing(Lod1.2) over een opgepoetst DTM raster te leggen zodat je nog wel de contouren van de omgeving hebt maar waarbij de gebouwen “blokkerig” zichtbaar zijn. Dit zet ik dan weer om naar een 3d model wat bij het 3d-printen een strakker resultaat geeft;
20220422-094236
Links met DSM data, rechts met DTM + 3dbag.

Van het gebied waarvan ik dus een 3d model wil maken ontbreekt er dus een 3dbag-tile.
Ik ga zeker even kijken of ik iets kan met je link!

1 like

I know this does not solve your issue, but in the Release Notes - 3D BAG we list all the issues that we know about. For instance that the tile 2713 is missing from the output.

If an issue is listed in the Release Notes that means that we don’t have a solution for it at the moment, but we are working on a fix.

Hallo Thomas,

LoD 1.2/1.3 gebouwen zijn beschikbaar in het 3D Basisbestand Gebouwen van het Kadaster in CityJSON, via PDOK te downloaden, PDOK - 3D downloads
Is dat bruikbaar voor jou ?

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.