404 op alle endpoints voor individuelebevragingen

Hoi,

Ik ben bezig met het opzetten van een koppeling met de lvbag API. Ik baseer me op de openapi informatie die te vinden is op GitHub - lvbag/BAG-API: Welkom op het platform waar de technische documentatie over de BAG API Individuele Bevragingen gepubliceerd wordt. en daaronder (bijvoorbeeld: Swagger UI).

Ik krijg echter 404’s terug op alle endpoints zoals: https://api.bag.acceptatie.kadaster.nl/lvbag/individuelebevragingen/v2/xxx

Dit geldt zowel via een java applicatie, als via het CURL commando dat de Swagger UI zelf voorstelt na de API key ingevuld te hebben met de popup onder de knop “Authorize”.

Voorbeeld van een CURL commando: (met fictief API key):

curl -X ‘GET’
https://api.bag.acceptatie.kadaster.nl/lvbag/individuelebevragingen/v2/woonplaatsen?naam=Amsterdam
-H ‘accept: application/hal+json’
-H ‘Accept-Crs: epsg:28992’
-H ‘X-Api-Key: xxxxxxxxxxx’

Wanneer ik de API wijzig naar iets anders dan krijg ik een 401 terug, wat sterk doet vermoeden dat de API key klopt.

Een request sturen via de Swagger UI pagina zelf geeft ook een foutmelding, namelijk:

Failed to fetch.
Possible Reasons:

CORS
Network Failure
URL scheme must be “http” or “https” for CORS request.

Het lijkt erop dat de v2 API momenteel niet beschikbaar is, maar misschien doe ik iets fout?

Zelfde probleem ondervind ik hier op de testomgeving voor individuele bevragingen én de testomgeving voor Huidige Bevragingen van HaalCentraal.

De individuele bevragingen testomgeving werkte overigens afgelopen donderdag nog wel met de gegevens die ik nu opvraag. Ik vermoed dat de testomgeving (ik heb nog niet op productie getest) ergens is geleegd in de afgelopen dagen?

Helaas is er op dit moment een probleem in de acceptatieomgeving. Zowel voor Individuele Bevragingen als voor Huidige bevragingen.
Er wordt aan gewerkt om het op te lossen.

1 like

Nicole, dank voor je reactie. Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd met hetzelfde resultaat. Is er ergens een plek/webpagina waarop jullie de status bijhouden van deze service(s)? Dan kan ik aan de hand daarvan zien of de web service weer in de lucht is.

mvg

Op de pagina BAG Storingen en onderhoud - Kadaster.nl zakelijk worden de bekende storingen weergegeven.
ik denk dat het oplossen van een storing echter niet wordt weergegeven in de RSS feed waar men zich op kan abonneren, maar dat de melding dan gewoon verdwijnt en dat een gebruiker dus in principe de pagina in de gaten moet houden.
We zullen het ook in deze post laten weten als het probleem is opgelost.

Het ziet er helaas naar uit dat de storing ook vandaag nog zal voortduren.

Ok, dank voor de reactie wederom

De storing op de testomgeving is verholpen.

1 like