Actualiteit data & impact BAG 2.0

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik twee webinars gevolgd bij het kadaster rondom BAG 2.0 / BAG individuele bevraging API. Als ik het goed begrepen heb zijn dit aparte diensten die worden geleverd door het kadaster buiten PDOK om. Ook werd aangegeven dat de PDOK diensten die gebaseerd zijn op BAG 1.0. worden uitgefaseerd. Omdat ik, naar volle tevredenheid, gebruik maak van de locatieserver van PDOK heb ik de volgende vragen:

  • Wat is de impact van BAG 2.0. op de PDOK locatieserver?
  • Hoe actueel is de data in de PDOK locatieserver?

Bedankt voor de antwoorden alvast!

Niet alle PDOK diensten worden op termijn uitgefaseerd.
Tijdens de BAG API Individuele Bevragingen informatiebijeenkomst heb ik specifiek de BAG API op bag.basisregistraties.overheid.nl bedoeld. Mijn excuus als ik dat onduidelijk heb geformuleerd.

De Locatieserver blijft gewoon bestaan.

1 like

@mm0000 de BAG data wordt dagelijks bijgewerkt in de Locatieserver. Dit geldt ook voor de percelen die uit de DKK (digitale Kadastrale Kaart) komen. De wegen komen uit het nationale wegen bestand (NWB) en die worden maandelijks geleverd. De CBS wijk-en buurt grenzen worden jaarlijks geleverd en de waterschapsgrenzen niet op een vast moment (ook op een lage frequentie).

@NicoleKortoomsBAG excuses zijn niet nodig hoor. Ik overzie soms niet wat waar impact op heeft omdat ik niet zo diep in de materie zit als jullie. Ik wilde met deze vraag gewoon zeker weten dat ik niet iets gemist heb wat de continuïteit van ‘mijn’ software in gevaar brengt. Bedankt voor je antwoord.

@Jeroen_PDOK Bedankt! Helder.

Ik vind de locatieserver echt top, complimenten aan eenieder die hier aan bijdraagt :clap:

1 like

@Jeroen_PDOK ter verduidelijking: we hebben het allebei over v3 van de locatieserver toch? Ik zie dat v4 actief is (via de url), maar lees nergens dat v3 uitgefaseerd gaat worden.

@mm0000 klopt, de v3 inderdaad.

1 like