Actueel 3D-basisbestand van heel Nederland beschikbaar

Het gaat voor ons om het gebied van Capelle aan den IJssel. Dat zijn dan de bladen 37fz2, 38az1, 38cn1, 37hn2. Het lieft vertaal ik dit in via Data Interop naar een fgdb. Maar onze DI (2019.0.0.0 (20190328 - Build 19238) kent geen CityJson vandaar mijn Qgis exercitie. Heb er nog weinig ervaring mee maar ik doe het liefst de werkstappen en in zo’n min mogelijk (conversie) stappen en met de esri software. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of ArcGIS Pro (2.4) het direct kan lezen. Ik dacht het niet. Binnenkort gaan we wel naar de laatste Pro release. En ik ben ook wel benieuwd naar de exacte verschillen tussen mesh en multipatch. Uiteindelijk is het doel om het terrein weer te geven in o.a. ons 3D gebouwen model wat in onze Stadsatlas staat. Een downloadbare fgdb die julle eventueel maken zou zeker een welkome aanvulling zijn. Maar ik verwacht dat er dan meer medestanders moeten zijn.

@mverhart, je kan nu alle kaartbladen ook downloaden in fgdb-formaat: https://www.arcgis.com/apps/instant/minimalist/index.html?appid=db2b85a5433e460fa3b1636edfbbb218. Scheelt gedoe qua conversie. CityJSON support komt op termijn is de verwachting. Echter blijft het dan nog steeds heel veel data, dus de fgdb is wellicht een eenvoudigere flow voor je en scheelt conversie.

1 like

Bedankt voor deze update! Ik ga dit zo snel mogelijk beproeven. Ben nu al benieuwd naar het resultaat.

.fgdb is een vendor specifiek gesloten bestandsformaat van Arcgis toch? Hoe kan CityJSON geconvertereerd worden naar andersoortige 3D geometrie, liefst open? met een bruggetje naar 3D CAD ?

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.