Actuelere CBS gebiedsindeling via atom feed?

We willen graag CBS gebiedsindelingen ophalen via een atom feed van PDOK, zodat we ook updates krijgen wanneer nieuwe gebiedsindelingen beschikbaar zijn. De huidige (2022) CBS gebiedsindelingen van PDOK geven alleen CBS gebiedsindelingen t/m 2021 (https://geodata.nationaalgeoregister.nl/cbsgebiedsindelingen/atom/cbsgebiedsindelingen.xml). CBS heeft wel al gebiedsindelingen van 2022 beschikbaar (CBS gebiedsindelingen). Dus PDOK loopt nog jaar achter met data van CBS gebiedsindelingen. Het zou erg mooi zijn voor gebruikers als PDOK actuelere data heeft.

Is het mogelijk om de atom feed van PDOK van CBS gebiedsindelingen actueler te houden met laatst beschikbare data?
Dan gebruiken we graag de atomfeed van PDOK om CBS gebiedsindelingen op te halen.

Binnen nu en twee weken wordt er een nieuwe versie van de gebiedsindelingen naar productie gebracht. Ik las in de werkzaamheden dat hiervoor een nieuwe aanlevering heeft plaatsgevonden. De reden dat het iets langer duurt is onze gewijzigde infrastructuur.
Ik wil je vragen om even de publicatie hiervan in de gaten te houden. Dat kan door je aan te melden op de attenderingsservice van PDOK: Attenderingsservice - PDOK
De actualiteit van de inhoud wordt verstrekt door CBS aan PDOK, ik moet je even de updatefrequentie schuldig blijven.

1 like

Dank voor je antwoord Anouk. Heel fijn, dat actuele CBS gebiedsindelingen via PDOK beschikbaar gaan komen :slight_smile:

Via PDOK zijn er nu CBS gebiedsindelingen t/m 2022 beschikbaar: CBS gebiedsindelingen 2016 t/m heden

Thx!

3 likes

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.