Adres in BAG toekennen omdat Nutsbedrijf deze voorwaarde stelt

Ik kreeg deze vraag gezien de problematiek met het verkrijgen van een elektriciteitsaansluiting.
Volgens de praktijkhandleiding BAG:
Nee, als een object niet voldoet aan de eisen die gelden voor het kunnen afbakenen van een adresseerbaar object is dit zeker niet de bedoeling.

Gezien de problematiek met het verkrijgen van een elektriciteitsaansluiting kan ik me voorstellen dat hier in de nabije toekomst anders mee omgegaan moet gaan worden?

De vraag blijft altijd bij deze gevallen wat voor soort pand/verblijfsobject is het.
Elektriciteitsaansluiting gaat op adres, dit kan bijvoorbeeld ook in een garage wat een eigen huisnummer heeft.

Dus gaat het om een extra adres of kun je aangeven wat voor pand het is?

Anders geen adres toekennen.

Grote afnemers en duurzame projecten komen met moeite aan een aansluiting ten gevolge van Netcongestie.
Het ging in dit specifieke geval om een stuk grond in de verkoop waarop in de toekomst iets gebouwd gaat worden. Het al toekennen van een adres zou de elektriciteitsaansluiting op voorhand kunnen garanderen…

Aangezien bovenstaande situatie niet wenselijk is naast het gegeven dat de praktijkhandleiding BAG dit al uitsluit, kreeg ik wel de vraag en was benieuwd of meer mensen deze vraag al eens hebben gehad.