Afvalbakken van gemeentes

Beste Allen,

Mijn gemeente heeft een zwerfafval probleem, en bij een oorzaak analyse blijkt dat de gemeente de (groene) afvalbakken op de verkeerde plekken heeft neergezet. op bepaalde plekken zijn er wel 1 km, 15 afvalbakken geplaatst en op andere plekken op 5 km maar 1. Het zou fijn zijn als er een dataset is die aangeeft waar de afvalbakken staan in de gemeentes en kernen van Nederland, zodat bij een zwerfafval probleem er gekeken kan worden om bestaande afvalbakken te verplaatsen voor een betere spreiding en dat ze op routes en kruispunten staan die zogenaamd als “Snoeproute” zijn gedefineerd. Kan iemand mij helpen, met deze wensen om de afvalbakken van Nederland, in de Dataset te krijgen? En zo Nederland schoner te krijgen! mijn dank is groot.

Hallo @PaulJaspers Ter info: In de BGT bestaan afvalbakken Basisregistratie Grootschalige Topografie - Bak (BAK) (pdok.nl) Maar aangezien dit een “plus-type” ga ik er van uit dat niet alle gemeentes deze dataset bijwerken. Misschien kun je er iets mee in jouw gemeente

Dank @John_Schaap - het is dus wel een data element in de BGT database, maar mogelijk niet volledig in de dataset van mijn specifieke gemeente? Mijn gemeente is de Gemeente Buren (Gelderland) in dit geval. als ik in de viewer probeer de locaties van deze bakken te vinden, dan vindt ik helaas niet dat data element met dat trefwoord. Is deze dus wel gekoppeld?

Klopt, Het lijkt erop dat ze daar alleen de ondergrondse afval containers “afval apart plaats” in de BGT hebben zitten, maar niet de gewone vuilnisbakken. Zie Basisregistratie Grootschalige Topografie - Bak (BAK) (pdok.nl)