AHN data in Blender

Hoi hoi, Is het iemand ooit gelukt om succesvol de data van AHN(4) in Blender te krijgen (dmv bijvoorbeeld BlenderGIS)?

Ik heb een dataset van GeoTiles gedownload, maar deze lijkt na importeren in Blender met BlenderGIS (als DEM, met Amersfoort CRS systeem) niet helemaal goed te zijn gegaan: er klopt namelijk geen hout van. Nergens valt iets van logische data te herkennen, alleen af en toe een paar lage resolutie verhogingen.

Dus mijn vraag is: Is het iemand gelukt om de AHN data te importeren in Blender. En zo ja: Hoe?
Alvast bedankt :slight_smile:

Je kunt CloudCompare gebruiken om AHN data netjes te knippen en filteren. Vervolgens kun je er een mesh van maken en deze importeren in Blender. Etc.

1 like

Gelukt! Dankjewel!

Niet van grootste belang, maar zou wel erg fijn zijn: weet je ook een manier om de kleurendata mee te exporteren naar Blender/de faces op te vullen tussen de vertices?
Op het moment heb ik de bestandsformaat ingesteld op Wavefront OBJ, als dat uitmaakt

Ik denk niet dat het mogelijk is. 3D basisvoorziening kent wel verschillende kleuren voor land, water, wegen etc. Waarvoor wil je AHN op deze manier gebruiken?