AHN versienummer in OGC webservices

Hoi,

Ik ben bezig om door mijn geschreven R package rAHNextract bij te werken. Hierin probeer de package wat generieker te maken waardoor hij het ook blijft doen als er een nieuwe versie van de AHN wordt gepubliceerd op PDOK; of dat er dan minimale aanpassingen nodig zijn.

De huidige OGC webservices is in feiten AHN4. Ik probeer te achterhalen of ergens in de WCS of WMS genoemd staat dat het AHN4 is. Het enige wat ik kon vinden is in de Abstract van de WMS of WCS. Hier staat dat het ‘AHN is versie 4’. In de atom feed zie ik dezelfde beschrijving staan op de pagina.

Hoewel dit met een workaround ook werkt, wil ik het liefst ergens AHN4 ophalen. Straks veranderd de abstract tekst of staat er bijv. 4de versie van de AHN. En dan zal mijn script het niet meer herkennen als AHN4.

Of weet iemand anders een slimme maner om de versie automatisch op te halen? Nu heb ik het opgelost met een regex op basis van de hierboven genoemde tekst.

Alvast bedankt!

met vriendelijke groet,
Jelle Stuurman

1 like

Hallo @Jellest

Ik ben bang dat dit (via de abstract afleiden) de enige manier is om de AHN versie te achterhalen op dit moment.

Mvg Mark

Hoi @mark.sanders ,

Dank voor je terugkoppeling. Dan had ik dat goed geconcludeerd.