Hi allemaal,
Ik heb een python script ontwikkeld waarmee ik via WCS middels een API AHN2 en AHN3 data binnenhaal. Deze wil ik in hoogte van elkaar gaan aftrekken om zo hoogteverschillen te kunnen onderzoeken. Nu is het ineens zo dat de hoogtes bij AHN2 afgeronde hele getallen zijn. AHN3 geeft geen problemen en de payload is voor beide hetzelfde op het AHN stukje na. Voor mijn gevoel ging het eerder wel goed, dus er lijkt iets veranderd te zijn.
De volgende payload wordt gebruikt:
http://geodata.nationaalgeoregister.nl/ahn2/wcs?bbox=5.265666,51.792069,5.266666,51.793069&width=20&height=20&SERVICE=WCS&REQUEST=GetCoverage&coverage=ahn2_05m_non&VERSION=1.0.0&FORMAT=image/tiff&crs=EPSG:4326&response_crs=EPSG:4326
Als ik deze url direct benader via mn browser en de dan gedownloade tiff file inlees als numpy array krijg ik ook alleen integers/hele getallen. Er lijkt dus echt iets mis te gaan met het querien via de API en niet later in de code.
Ik heb verschillende contact geprobeerd (‘ahn2_05m_int’, ‘ahn2_05m_non’, ‘ahn2_05m_ruw’, ‘ahn2_5m’), maar dit geeft telkens hetzelfde resultaat namelijk; hele getallen.
VB: voor bepaalde x en y coordinaten (GPS) vind ik voor AHN3 een hoogte van 1.737405m en voor AHN2 een hoogte van 2m.
Heeft iemand enig idee of er iets veranderd is of hoe ik dit kan oplossen, wellicht door te specificeren dat ik floats willen binnenhalen oid?
Alvast bedankt!
NB: als ik los een AHN2 raster handmatig download als TIF bestand en dit als een array beschouw, zie ik wel floats met meerdere cijfers achter de komma. Er lijkt iets mis te gaan dus met het binnenhalen via de API.