AHN2 gefilterde puntenwolk

Hoi, ik wil graag contourlijnen in QGIS maken van de AHN2. Daarvoor is, zover ik weet, de gefilterde puntenwolk het meest geschikt. Nou is deze alleen niet te downloaden, klopt dit? Wat zou een andere manier zijn waarop ik dit mogelijk zou kunnen doen?

@Maartje de gefilterde puntenwolk is te downloaden op de volgende pagina van de website van PDOK:

https://www.pdok.nl/downloads/-/article/actueel-hoogtebestand-nederland-ahn2-#9337dc90a83680f3f86edc6113058a5d

@Jeroen_PDOK, dank je wel voor je antwoord! Maar als je op die link klinkt krijg je de “document tree” te zien, zoals het zichzelf noemt. Maar je kan, zover ik kan zien, niks downloaden.

@Maartje dat kan wel maar is niet echt goed inzichtelijk… Dit komt omdat de downloads in feeds zijn opgenomen en Chrome wat moeite heeft met het stylen van feeds In de document tree staan URL’s naar direct downloads van de ZIP bestande maar het is makkelijker om de link te openen in IE, die styled feeds wel goed (zie de eerste printscreen). Je kunt dan op de blauwe titel klikken waarna de downloads starten. De AHN3 downloads hebben we overigens (mede) om bovenstaande reden in een kaartviewer gestopt, zie tweede prinstcreen.

Printscreen 1

Printscreen 2:

@Jeroen_PDOK, dank! Gelukt inderdaad. Nu nog achterkomen welke ik nodig heb haha. Is daar eventueel nog een trucje voor? Helaas is het gebied wat ik nodig heb nog niet door de AHN3 bereikt.

→ Al gevonden! Nogmaals dank :slight_smile:

1 like