AHN3 datum-tijd uit GPS tijd converteren

Beste lezer,

Ik ben aan het werk in dataset C_49DN1.LAZ en ik hoopte het datum-tijd attribuut/item te kunnen gebruiken in de puntenwolk. Ik kwam er achter dat het om GPS-Tijd ging via de post Opnamedatum in WFS AHN - AHN - Geoforum

Ik kom waardes als 466652.663247 en 71319.089416 tegen maar ik kan hier geen wijs uit. Zou u mij kunnen vertellen hoe ik deze kan omzetten? Een verwijzing naar een omschrijving van de gebruikte attributen zou mij ook verder helpen.

Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,

Bas Rongen

Naar ik me herinner is de GPS-Tijd in de AHN3 puntenwolk niet goed bruikbaar omdat het om een relatieve tijd gaat (vermoedelijk tov. start van vlucht). Hierdoor is niet meer te achterhalen wanneer de opname precies is gemaakt.

Dank u voor het snelle antwoord. Ik zal het dan helaas moeten laten gaan.

Voor gps_time waardes onder de 604800 (60*60*24*7 voor het aantal seconden in een week) betreft het GPS Week Time waardes, gerefereerd aan de voorgaande zondag.

Het is mogelijk om de flightlines te vinden per jaar op Folder: / (voortgangXXXX, per jaar) met als attribuut de vliegdatum. Hierdoor valt de voorgaande zondag af te leiden en kan je de gps_time waardes absoluut maken.

Niet de meest gemakkelijke manier, maar het is mogelijk.

1 like