Angular (Typescript) component Locatieserver

Omdat we de PDOK Locatieserver in veel verschillende applicaties gebruiken, hebben we er voor gekozen om deze tot een herbruikbaar component om te bouwen. Omdat hij goed werkt stellen we hem beschikbaar voor de gehele geo-community in Nederland.

Het component en de bijbehorende documentatie is te vinden op NPM onder de volgende URL:

De huidige versie werkt vanaf Angular 5.x

Als er zich nog onduidelijkheden in de documentatie bevinden, of als je ideeën hebt hoe we het component kunnen verbeteren, dan horen we dit graag. De GitHub is te vinden op: GitHub - geogap/angular-locatieserver-geocoder: Angular implementatie van de PDOK Locatieserver

1 like

Ik mis de github link; ik was wel benieuwd wat jullie gemaakt hadden, en of het een “standaard” typeahead zou zijn of iets geavanceerders.

Heel tof! Dank voor het delen!

Interessant inderdaad dat broncode niet op GitHub of elders staat… wat waren de overwegingen om dit niet te doen?

En wellicht is het een idee om de package een andere naam te geven bijv. angular-locatieserver-geocoder om duidelijker te maken dat deze specifiek met de LocatieServer werkt en niet generiek is.

Leuk dat jullie in de code geïnteresseerd zijn! We hebben zojuist even de GitHub URL (GitHub - geogap/angular-locatieserver-geocoder: Angular implementatie van de PDOK Locatieserver) toegevoegd aan het oorspronkelijke bericht. Zoals eerder gezegd, suggesties en verbeterpunten zijn zeer welkom.

@simeon Wat betreft de naam, daar ben ik het mee eens. We gaan deze waarschijnlijk ook binnenkort veranderen.

1 like