API download dataset

Wie kan mij uitleggen hoe ik een dataset download met een API ?
Ik kom hier niet uit momenteel. Ben ik een plugin nodig of voer ik de tekst in python in ?

Ik hoor het graag.

Hoi, Hangt even vanaf:

  • wat bedoel je met “API” hier? (Bijv WFS is ook een API om data te downloaden)
  • om welke dataset gaat het?

Als het echt gaat om de PDOK bulk Download API, dan is m.i. alleen de BGT beschikbaar, zie ook: PDOK API - Swagger UI

Het antwoord (plugins/software nodig?) is dan nee en ja.

  • Nee: Als je een “Full Predefined” download doet, standaard URL, kan dit met een standaard commando als wget of curl, of zelfs via browser.
  • Ja: “Full Custom”, is asynchroon (zie docs), kan evt ook via (wget, curl, PostMan) commando’s maar wordt “gepruts”.

Toevoeging: ook voor de kadastrale kaart is er (net als voor de bgt) een bulk download beschikbaar: PDOK download viewer

Het gaat mij om de open data van ndw. nu van de verkeersborden. Zou die graag hebben maar dat lukt mij niet met mijn kennis van de API

Als ik ergens een duidelijke uitleg kan vinden op internet zou dat al helpen denk ik.

Er is net een topic gewijd aan Verkeersborden download API.

API download inderdaad nogal “involved”, maar gezamenlijk zijn er oplossingen gemaakt. Denk dat je daar beste kan aanhaken:

1 like

Super, dank je wel

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.