Atlas uitvoer expressies

Goedemorgen allen,
Ik probeer een atlas te exporteren als separate PDF bestanden en dit gaat prima.

Echter wil ik in plaats van [naam - volgnr] graag [naam - min_x min_y] gebruiken. Dit krijg ik niet voor elkaar. Ik heb een kort script, de export loopt en telt net als gebruikelijk de kaarten en als dat klaar is heb ik in de root een bestand geodata.pdf met alleen de eerste kaart.

Kan iemand mij hiermee helpen?

bedoel je dat je de [min_x, min_y] van een object in de bestandsnaam wilt hebben of van de XY van de kaartprint?
In het eerste geval is het misschien een idee om eerst de min_x, min_y als attribuut op te slaan in de attributentabel en die dan gebruiken in de dynamische tekst.

In het tweede geval weet ik het ook zo snel nog niet.

Ik wil de bestandsnaam deels laten bestaan uit de min_x en min_y van de kaartprint.
Zoiets als "kaartnaam_184000_559000.pdf"

Als ik onderstaand script gebruik dan begint de export en zie ik de teller oplopen naar het aantal kaarten wat het moet zijn en dan is er in de exportmap niets en in de root (in dit geval D:) staat geodata.pdf met alleen de eerste kaart.
’Stafkaart_RD_’ || format_number(@atlas_geometry_min_x, 0) || ‘_’ || format_number(@atlas_geometry_min_y, 0) || '.pdf’

Je hoeft geen extra attributen toe te voegen, want met een expressie kun je dit on-the-fly doen.(Je hoeft in QGIS bijna nooit extra kolommen toe te voegen.)

Dit zou moeten werken. De extensie ‘.pdf’ hoef je niet toe te voegen want dat doet QGIS bij het exporteren zelf.

'Stafkaart_RD_' ||
round(x_min(@atlas_geometry), 0) ||
'_' ||
round(y_min(@atlas_geometry), 0)
2 likes

Super bedankt, het werkt. Je hebt me hier erg mee geholpen :slight_smile:

1 like