'Bad contentType for search handler' response uit locatieserver

Bij dit request dat we doen (vanuit IIB) https://geodata.nationaalgeoregister.nl/locatieserver/v3/free?fl=adresseerbaarobject_id,woonplaatsnaam,huisnummertoevoeging,gekoppeld_perceel,huisletter,postcode,huisnummer,straatnaam,gekoppeld_appartement&fq=bron:BAG&q=0383010001007638 krijgen we het volgende resultaat: msg:CHARACTER:Bad contentType for search handler :text/xml; charset=UTF-8 request={q=0383010001007638&fl=adresseerbaarobject_id,woonplaatsnaam,huisnummertoevoeging,%0a%09++++%09%09gekoppeld_perceel,huisletter,postcode,huisnummer,straatnaam,gekoppeld_appartement&fq=bron:BAG}
Volgens onze mensen komt het ook nu inees als een BLOB, sinds afgelopen vrijdag. Wie kan ons hierbij helpen?

Hoi @miloman,

Ging dit request voorheen wel goed?
Als ik dit request uitvoer krijgen we ‘gewoon’ response:

{
  "response":{"numFound":1,"start":0,"maxScore":12.846315,"docs":[
      {
        "woonplaatsnaam":"Castricum",
        "gekoppeld_perceel":["CTC00-C-3756",
          "CTC00-C-3348"],
        "postcode":"1902SB",
        "adresseerbaarobject_id":"0383010001007638",
        "huisnummer":91,
        "straatnaam":"Laan van Albert's Hoeve"}]
  }
}

Wat is een IIB?

Aan onze kant is de locatieserver niet aangepast (i.i.g. de laatste maanden)
Ik vermoed dat jullie zelf iets ‘anders’ zijn gaan doen… Het antwoord ligt mogelijk ook in de error message…

Wanneer ik deze content-type zet bij een request krijg ik het gedrag ‘gereproduceerd’, maar dit is een header die bij het request zit. Kunnen jullie dit ‘verifieren’ dat dit mogelijk wel/niet gewijzigd is aan jullie kant?

Nog extra vraag: interfacen jullie direct met de locatieserver of zit er middleware (als IIB) tussen?

Hoi, IIB = IBM Integration Bus, maar dat wist je zelf ook al denk ik :wink: Dus dat is het tool dat de services aanroepen, en in dit geval is het een samengestelde service, die als laatste het kavel en/of de perceel index bij een VBO ophaalt. Ik ga je antwoord bespreken met onze IIB-bikkels. Dank zover!

Issue is inmiddels opgelost, dank! Ik ga als we alles weer draaiende hebben vragen (en proberen te begrijpen…) wat er aan de hand was, en hoe het opgelost is.

2 likes

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.