BAG API v2 foutmelding 412 in Azure Logic Apps

Voor het opvragen van BAG individuele bevragingen V2 gebruik ik Azure Logic Apps en dat ziet er als volgt uit:

Ik krijg de foutmelding dat de Accept-Crs header ontbreekt. Terwijl deze wel meegegeven wordt. Zie hier het verzoek:

{
“uri”: “https://api.bag.kadaster.nl/lvbag/individuelebevragingen/v2/panden/0748100000024178”,
“method”: “GET”,
“headers”: {
“Accept-Crs”: “EPSG:28992”,
“X-Api-Key”: “xxxxxxxxx”
}
}

De response met foutmelding is:

{

"statusCode": 412,

"headers": {

    "Api-Version": "2.1.6",

    "Content-Security-Policy": "frame-ancestors 'none'",

    "Pragma": "no-cache",

    "Strict-Transport-Security": "max-age=31536000 ; includeSubDomains",

    "Vary": "Origin,Access-Control-Request-Method,Access-Control-Request-Headers",

    "X-Content-Type-Options": "nosniff",

    "X-Frame-Options": "DENY",

    "X-Xss-Protection": "1; mode=block",

    "Cache-Control": "no-store, must-revalidate, no-cache, max-age=0",

    "Date": "Thu, 17 Feb 2022 14:22:47 GMT",

    "Server": "unspecified",

    "Content-Type": "application/problem+json",

    "Expires": "0",

    "Content-Length": "303"

},

"body": {

    "status": 412,

    "title": "Gewenste coördinatenstelsel voor geometrie moet worden opgegeven.",

    "type": "https://tools.ietf.org/html/rfc7232#section-4.2",

    "detail": "Precondition failed.",

    "instance": "https://api.bag.kadaster.nl/lvbag/individuelebevragingen/v2/panden/0748100000024178",

    "code": "acceptCrsMissing"
}

}

Het lijkt er op dat de “Accept-Crs” header niet door Logic Apps wordt geaccepteerd en doorgegeven. In verschillende API Tester tools werkt het prima…

Zijn er andere die het zelfde ervaren of is er iemand die mij kan helpen met dit vraagstuk?

Hoi @Bas2021 , welkom op het geoforum.

Mogelijk dat iemand van de BAG het beter kan beantwoorden (@PieterDijkstraBAG …?)
Maar wat ik in de andere posts zie, is dat de Accept-CRS in kleine letters meegegeven is
epsg:28992 ipv EPSG:28992. Mogelijk dat deze service hoofdletter gevoelig is?

Is dat iets wat je nog kan proberen?

Als ik ook zo kijk naar de OAS vermoed ik van wel

image

We hebben vanuit de BAG in onze logging gekeken. De header blijkt niet bij ons binnen te komen. Het lijkt erop dat de app die je gebruikt de header niet meestuurt.

We hebben ook nog even gecheckt hoe het zit met hoofdlettergevoeligheid. De service is niet hoofdlettergevoelig. Dat kan het probleem dus niet zijn.

Bedankt voor jullie reactie heren @PieterDijkstraBAG, @wouter.visscher.

Ik heb de Accept-CRS in alle varianten geprobeerd mee te geven; met/zonder hoofdletter, met/zonder dubbele punt eg. maar tevergeefs.

Het lijkt inderdaad alsof Azure Logic Apps de Accept-Crs header niet kan uitlezen en meesturen. Wat ik alleen vreemd vind is dat hij de X-Api-Key wel uitleest en doorstuurt…

Ah fijn, ik zal een ander manier moeten vinden!

@PieterDijkstraBAG ,

Ik zag na wat opzoekwerk het volgende voorbij komen:


(Call service endpoints by using HTTP or HTTPS - Azure Logic Apps | Microsoft Learn)

Is het mogelijk om een ander header te gebruiken die de Accept-Crs omzeilt?

Zou idd graag een oplossing horen ,want dit blokkeert het gebruik van flow voor opvragingen.
Ben al een tijd bezig om dit te debuggen, de bevinding van @Bas2021 bevestigt mijn vermoeden. Geen idee hoe dat te omzeilen.