BAG data alle adressen in Nederland

Hallo allen,

Tof dat er een community bestaat zoals deze.

Ik ben opzoek naar een manier om alle BAG gegevens op te kunnen slaan in mijn database, zodat ik deze kan combineren met andere gegevens die ik in mijn database heb staan.

Aangezien het hier gaat om enorm veel data kom ik hier om advies vragen.

Groet,

Leslie

Dag Leslie,

Van harte welkom! Op het PDOK-forum kan je met allerlei vragen rondom geografische services en datasets terecht. Voor de BAG gebruik je de download van de INSPIRE Adressen. Dan krijg je alles als XML-bestanden en moet je aan de slag om alles in je database te krijgen. Heb je een Postgres/PostGIS database, dan kan je dit met NLExtract doen, of meteen database-dump downloaden en met pg_restore inladen. Niet om je meteen weg te jagen, maar ook op het forum van NLExtract is veel kennis aanwezig specifiek rondom dit eco-systeem (Python, GDAL, PostGIS). Maar blijf ook gerust hier je vragen stellen, zeker als het om een andere software-stack gaat!

Groet,

Edward

Hey Leslie,

Kun je iets specifieker zijn met de vragen die hebt? Ik heb dit werk ander half jaar geleden zelf gedaan. Ik snap dus dat je met vragen zit ;-).

groet,

Michel

Ha Edward en Michel,

Bedankt voor de reacties. Om iets specifieker te zijn zal ik uitleggen waarom ik opzoek ben naar deze gegevens. Ik ben sinds februari begonnen aan een afstudeeropdracht waarin ik onderzoek doe naar gegevens die opgehaald worden door verschillende bedrijven. Mijn uitdaging is om een goede manier te vinden om deze gegevens op te slaan in één overkoepelende database. Het idee daar achter is om deze gegevens/data te combineren met andere externe bronnen om vervolgens voorspellingen te doen of nieuwe inzichten te creëren. Deze bronnen moeten dan wel worden opgeslagen in deze zelfde database.

Mijn verwachtingen zijn (moet uit onderzoek gaan blijken) dat ik deze informatie dus in één database moet opslaan om hier vervolgens een API voor te ontwikkelen die intern maar ook extern door partijen gebruikt kan worden. In het kader van mijn onderzoek ben ik nu echt aan het zoeken naar de juiste oplossing vandaar dat ik op deze forum terecht ben gekomen.

@michelbitter goed dat jij hier al eerder mee bezig bent geweest. Ben ik zo specifiek genoeg om een link te leggen met jouw eerdere werk 1.5 jaar geleden?

Groet,

Leslie

Hmm… Als je niet de hele BAG wilt downloaden, maar alleen de adressen wilt hebben, dan is daar een CSV-bestand voor beschikbaar. Deze kan je in elke willekeurige database vast inlezen. We weten nu waarom je dit wilt doen, maar nog steeds niet waar we je nu mee kunnen helpen…

Om meer reacties te krijgen, heeft StackOverflow bijvoorbeeld een handleiding How do I ask a good question of op het Mozilla-forum de Forum rules and guidelines.

Ik heb een bericht geplaatst op het forum van NLExtract. Dat je niet precies weet waar je me mee kunt helpen is omdat ik niet precies weet hoe ik te werk moet gaan.

Het bericht dat ik heb geplaatst bij NLExtract beschrijft dit beter. Ik zal voortaan de StackOverFlow handleiding hanteren, bedankt voor de tip!

Ha Leslie, die vraag bij NLExtract had ik nog niet langs zien komen! Super. Dat geeft meer handvatten om mee verder te gaan.