BAG downloads: alleen panden (of andere BAG onderdelen) downloaden

Ik heb verschillende keren alleen een onderdeel van de BAG willen downloaden, maar dat kon niet. Bijvoorbeeld als ik “panden” nodig had. Ik download dan de hele BAG in GeoPackage. Er is geen optie om een GeoPackage van de panden of andere onderdelen te downloaden, wat 7 GB aan data is. Dit kost mij veel tijd, maar legt ook druk op de PDOK server, want ik ben vast niet de enige.

Is het mogelijk om naast de gehele BAG in GeoPackage ook de losse onderdelen bij de Atom beschikbaar te stellen?

1 like

We hebben de BAG nog niet in OGC API Features gelanceerd. Dat staat wel op de planning (Q4-Q1). Met deze features is het mogelijk om een collectie van panden te bevragen, maar dan gebruik je features als een download. In dat kader loopt er nu bij PDOK een onderzoek om voor alle OGC API Features realisaties ook de downloadfuncitonaliteit als gpkg van die gehele collectie beschikbaar te stellen. Je bent eigenlijk iets te snel… maar we vinden je vraag wel heel fijn want dat betekent dat we bezig zijn met de juiste dingen.
Voorlopig is de aanpak op dit moment inderdaad download een geheel GPKG en filter de gewenste data aan clientside, maar houdt onze nieuwsbrieven of het geoforum in de gaten.

1 like