Basisregistratie Adressen en Gebouwen - OpenAPI specification

Hallo,

Ben me ook eens aan het verdiepen in de verschillende BAG APi’s die er zijn om te kijken of we niet kunnen overstappen van de wfs.

Een van de eerste dingen die ik wil de proberen was iets binnen halen met een bbox dat ging lekker “gemakkelijk” echter daar heb ik niet echt een vraag over.
dat gemakkelijk ligt aan mijn kennis van api’s :wink:

Ik krijg nu een aantal properties terug maar ik mis eigenlijk de twee belangrijkste de status van het verblijfsobject en het gebruiksdoel.

Krijg heel mooi de
status van de woonplaats,
status van de openbare ruimte
Status van de nummeraanduiding

Maar de status van het verblijfsobject ontbreekt dan weer samen met het gebruiksdoel.

nu kan ik natuurlijk voor alle gevonden features een vervolg vraag doen om die informatie weer binnen te halen, maar dat had voor al deze properties natuurlijk ook gekund.

Enig idee waarom er is besloten alleen deze te doen en er niet wat meer mee te geven?

Groetjes
Michiel

2 likes

Hoe haal je ze precies op? Je exacte request bedoel ik dan. Want in het schema van de collectie verblijfsobject zitten de status en het gebruiksdoel wel degelijk, en als je het voorbeeld bekijkt, zijn die ook gevuld.

Dus ben ik wel nieuwsgierig naar hoe je ze ophaalt, want die zijn voor mij ook best belangrijk, en dan weet ik hoe ik het niet moet doen :wink: (als ik overstap - want da’s nog even de vraag…)

Ben begonnen met de collections adres items, met het idee dat daar ook de ligplaatsen en standplaatsen inzitten (dat is het geval)

maar ik ga ook maar eens kijken of ik het zelfde kan doen met de verblijfsobjecten en de ligplaats en de standplaats.

vermoedelijk kan ik gewoon de zelfde aanroep gebruiken met een iets andere url.

Ah. Die had ik (nog) niet geprobeerd, ik haal m’n adressen meestal uit de VBO’s…

Dan mis je dus mogelijk alle standplaatsen en ligplaatsen, nu komen die in sommige gemeentes niet zo heel veel voor, maar het komt natuurlijk wel voor.

Tof dat je met de nieuwe BAG api features aan de slag gaat en we zijn altijd op zoek naar mooie usecases :wink:.
Jouw vraag zouden we graag even goed willen beantwoorden. Wij (lees PDOK) gaan niet over de inhoud van de data, maar leggen dit soort vragen altijd even voor bij de data-aanbieder mochten ze het nog niet meteen zelf hebben gezien. Hopelijk krijgen we meer duidelijkheid!