Ik ben opzoek naar een PND(Pand) xml file voor de gemeente Roermond(GM0957). Maar wanneer ik bestand 9999PND08012026-000975 bekijk, staat er data voor een hele andere gemeente(0402 - Hilversum).
Mijn logische aanname was dat 9999PND08012026-000975 refereerde aan de pandlijst voor die gemeente(0957 Roermond).
Enig idee hoe ik kan bepalen welke PND file de gemeente Roermond(0957) bevat?
Die xml files bevatten de BAG inclusief historie voor heel Nederland. Die …00957 is het volgnummer. Om de BAG data op te bouwen uit deze bestanden moet je beginnen met …00001, dan …00002 enz. Uiteindelijk heb je dan een BAG dataset, met historie, voor heel Nederland. Dan kun je gaan filteren op pand-identificatie waarin de gemeentecode is verwerkt en op andere zaken zoals einddatum=NULL wat actuele recordes zijn. Als dit nieuw is voor je kan het best wat tijd gaan kosten om alles te begrijpen en juist te filteren.
Heb je per se xml nodig? Er is ook een BAG-light download met alleen actuele data in geopackage formaat waarmee je misschien veel sneller aan de slag kunt:
Wat zou je met die (XML) data van panden willen doen? (Dat is vast geen einddoel op zich is even mijn aanname). Wellicht helpt dat met adviezen of zijn er andere routes om dat doel te bereiken?