Zo had ik de vraag: Wat behoort er tot de “weg”. Volgens de “Wegenwet”. Grondgebruik, “weg”.
Welke delen naast de weg (rijbaan), welke bossages/sloten, zouden nog onder grondgebruik “weg” vallen.
Dan kijk je naar eigendom en beheer, zo dacht ik ook aan bestemming “verkeer” een kaart met alle bestemming “verkeer” vlakken. ( Heb ik niet gevonden)
Waarbij ik mij wel af vroeg, wordt het wel zo uitgevoerd.
Het verschil tussen bestemming en gebruik.
Zo kwam ik ook uit bij het PBL en contact gezocht voor de data.
Naar aanleiding van een publicatie in de krant, waarbij het eigendom werd
getoond.
Een uitsnede uit het PBL document.
Als antwoord kreeg ik:
Deze kaart is beschikbaar onder de voorwaarden zoals genoemd op de website van PBL (Copyright). PBL is niet de bronhouder van de data op basis waarvan deze kaart is gemaakt. Deze komt uit de Basisregistratie Kadaster.
De kaart over grondeigendom in de Atlas van de Regio is beschikbaar onder vermelding van de bron. Deze zijn per kaart te vinden in een overzichtsbestand dat hier te downloaden is:
Over de Atlas - Atlas van de Regio | PBL Planbureau voor de Leefomgeving
Voor de data achter de kaarten in de Atlas van de Regio die openbaar beschikbaar zijn is een download link beschikbaar (zie ook Over de Atlas - Atlas van de Regio | PBL Planbureau voor de Leefomgeving).
In het geval van de kaart over grondeigendom is dit niet het geval. Deze komt ook uit de Basisregistratie Kadaster. Met het Kadaster afgesproken dat het PBL alleen de kaarten mag publiceren en delen en niet de achterliggende data.
Een screenshot zou dan mogen van viewer of document.
Kadaster, bewerking PBL
03_16K_atl20_2 Grondeigendom 2020
Is niet te downloaden.
Kadaster, eigenaar, heeft afspraken met het PBL.
Zo zal het Kadaster ook afspraken hebben met de Provincies.