Bekken en zijrivieren de Geul

Voor de kartering van het overstromingsrisico rondom de rivier de Geul ben ik op zoek naar shapefiles/digitale informatie van:

  • Het opvangbekken/bassin
  • De tributaries/zijrivieren.

Kan iemand mij op weg helpen? Mijn zoektocht leverde tot nog toe niets op.

Hartelijk dank!

Ik denk dat je die relatief simpel zelf kan afleiden:

  • Zijrivieren: BGT en/of top10nl. Kijken welke wateren de Geul ā€˜rakenā€™. Hou rekening met duikers en bruggen!
  • Catchment: AHN + Qgis analyse (Saga). Dan krijg je niet alleen het catchment, maar ook de afstromingsā€™padenā€™ over het land. Let er wel op dat je het AHN dan even goed moet bewerken (geen data opvullen, sinks opvullen, gebouwen en niet-groenstructuren opnemen in het maaiveld AHN)

Kan Waterschap Limburg je niet aan deze gegevens helpen? In hun legger (op arcgis.com) staat veel nuttige informatie.

Via de waterschapsdata? Daar zit een Catchment laag tussen: Introductie - PDOK

(Waterschappen Hydrografie INSPIRE)

Ik ben uit Belgiƫ afkomstig, waardoor ik minder vertrouwd ben met de bestaande structuren en websites.
Heel erg bedankt dus voor jullie nuttige antwoorden, ik ga ermee aan de slag. Als iemand nog iets wil toevoegen, graag.

Karel

Ah. Allereerst welkom hier natuurlijk, en vragen staat vrij :wink:
En wie weet heb ik nog wel vragen voor jou, ik werk voor een organisatie die ook in Belgie bezig is, en zo eens per jaar krijg ik daar vragen over - dus wie weet kom ik nog eens bij je terug :slight_smile:

Dat is prima! Laat maar weten :grinning:

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.