@Jeroen_D Bedankt voor je reactie. Dat zou heel fijn zijn.
Ik vraag me ook af of er niet iets mis is met de data. Ik heb een aantal observaties die ik graag wil delen:
1: Laag Provinciale Monumenten: De data is in epsg3035, maar in welke software je de GML ook rendert in epsg3035: een deel van de features staat op de verkeerde plek (Duitsland) voor 1 specifieke laag (provinciale monumenten). In de WMS ontbreekt deze data, maar uit de voormalige WFS kan ik zien dat deze data in noord Holland hoort te staan, niet in Duitsland.
2: Laag NNN: Het valt me op dat er grote inhoudelijke verschillen zijn met de voormalige WFS. Zo is de NNN laag behoorlijk anders. Heel Noord Holland bevat bijvoorbeeld geen NNN natuurgebieden meer in vergelijking met de voormalige WFS. Dat lijkt me niet kloppend. Ook in andere provincies zijn er grote verschillen ten opzichte van de voormalige WFS.
3: Laag stiltegebieden: data stiltegebieden in Noord Holland missen in de WMS en staan in Duitsland in de GML
De rest van de datasets laten hetzelfde patroon zien: Data uit Noord Holland lijkt verkeerd samengevoegd o.i.d. met de rest van de provincies.
Kunnen jullie deze observaties bevestigen?
Indien reproduceerbaar denk ik dat het goed is om deze services ‘in storing’ op de website te zetten en/of tijdelijk offline te halen. Gezien het belang van data zoals NNN, is het gevaarlijk als de data op dit moment gebruikt wordt door organisaties.
Alvast erg bedankt voor jullie reactie en acties.
m.v.g. Thijs de Vries