Bestemming & (Max. goot & bouwhoogte) uit bestemmingsplannen via Ruimtelijke plannen API met lat, lon coordinaten of adres

Goedemiddag,

Voor een schoolproject ben ik bezig om de bestemming & max. goot en bouw hoogte per lat lon op te vragen. Eigenlijk vergelijkbaar met de viewer op de site van ruimtelijke plannen zelf (zie foto). Ik heb erg lang geprobeerd om het zelf op te lossen maar helaas kom ik er niet uit. Zou iemand mij misschien op weg kunnen helpen? Hartelijk dank alvast.

En een fijn weekend!

Hoi @theodoruz, de foto is niet goed in je post terecht gekomen.

Hi @antonbakker, thanks! Ik heb hem opnieuw geupload.

94159.6, 463239.6

Dit zijn geen geografische lat-, lon-coördinaten in graden (EPSG:4326), maar geprojecteerde RD x-, y-coördinaten in meters (EPSG:28992). Zou kunnen dat het daar mis gaat. De lat, lon voor bovenstaande RD-coördinaten zijn:

52.153977°NB, 4.498176°OL

Voor het omrekenen tussen lat, lon in graden naar RD in meters heb je software nodig, bijvoorbeeld PROJ.org

Om even een beeld te vormen van wat je precies probeert te bereiken:

  • Wat heb je al geprobeerd?
  • Welke API probeer je te gebruiken, of wil je gebruiken? (REST API, WFS, WMS, WMTS)
  • Wat gebruik je om de API te bevragen?
  • Hoeveel bevragingen denk je te gaan doen?
  • Welke informatie heb je nodig uit de bestemmingsvlakken en maatvoeringen?

Hi Robin,

Excuses voor de late reactie, door omstandigheden was ik niet bereid te reageren. So far heb ik met de REST API gewerkt en heb ik request gestuurd via postman. Ik ben er zojuist uitgekomen, ik heb het te ingewikkeld gemaakt voor mezelf. Bedankt alsnog.