Bestuurlijke gebieden - csv bestand gemeente grenzen

In de PDOK dataset Bestuurlijke Gebiedem zitten de gemeentegrenzen. De Bestuurlijke Grenzen worden nu als gml bestand uitgegeven.Tot voor kort konden de gemeentelijke grenzen ook als CSV-bestand worden gedownload. Ik heb een applicatie die de gemeentelijk grenzen in CSV-format inleest en presenteert. Om op korte termijn de nieuwe gemeentegrenzen toch te kunnen tonen wil ik een conversie maken van gml naar csv-format. Op termijn zijn de webservices natuurlijk handiger om te gebruiken.

Mijn vraag is of iemand nog een CSV-bestand met gemeente grenzen heeft uit vroegere jaren , als voorbeeld voor de conversie die ik nu wil doen en waarvoor ik de opbouw van het CSV-bestand moet kennen.

Weet je zeker dat je tot voor kort nog CSV kon downloaden? De historie tot 2013 terug biedt alleen GML aan.

Als iemand nog een CSV heeft dan moet het natuurlijk nog wel in het formaat zijn zoals je nu inleest. Is het niet makkelijker om alvast aan de slag te gaan om GML te gaan uitlezen? Dat kost misschien net zoveel tijd als een conversietool maken.

Bedankt Anton voor je reactie. Ik heb tot 2020 nog csv bestanden opgehaald, deze kwamen vanaf het Nationaal Georegister (http://nationaalgeoregister.nl/ ). Ik denk dat je gelijk hebt om nu de tijd te stoppen in het kunnen inlezen van gml bestanden.

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.